דפים

יום שישי, אוקטובר 27, 2006

עוד גוגל, עוד טיפ

1. אם רוצים לחפש מוסיקה להורדה ואפילו אלבומים שלמים, באופן ישיר וללא שימוש בתוכנות שיתוף קבצים, אפשר לנסות את השיטה הישנה שנראית קצת עקומה אבל יכולה להניב תוצאות ולהפתיע. לשורת החיפוש של גוגל העתיקו את השורה: (או לחצו על התמונה)

ובמקום המילה band רשמו ספציפית את שם הלהקה/אמן, מבלי להשמיט את המרכאות. התוצאות שתקבלו למעשה מפנות אתכם לתיקיות שבהן אחסנו גולשים מוסיקה ברשת. קודם יש להיכנס לתוך התיקייה הרלבנטית ואז ללחוץ על שיר אם רוצים להאזין, או לעשות save target as (סמן ימני) אם רוצים לשמור את הקובץ.
logo2. בדקתי כמה פעמים גוגל שינו את הלוגו הרגיל שלהם כמחווה לאישיות מוסיקלית או אירוע מוסיקלי. במשך 8 שנים זה קרה 3 פעמים. המוסיקאים מקופחים מול אומנים וכמובן שמול חגים למיניהם. התוצאות לפניכם.
3. באוגוסט הושק Google Trends for Music המאפשר ללמוד ולזהות מגמות האזנה בקרב גולשים מרחבי העולם, בתנאי שהם מחוברים ל-Google Talk. בעמוד ה-help ניתן ללמוד על כמה משתמשים מדובר וכיצד להצטרף ולקחת חלק בעניין.
מגבלה רצינית היא שכרגע מדובר על 10 מדינות בלבד (אמנם ענקיות אך בכל זאת...), ומגבלה קלה היא שתרומתכם ל-trends, כלומר רשימת ההאזנות שלכם מוזנת רק אם אתם עושים שימוש בנגנים: Winamp, Windows Media Player, iTunes, Yahoo Music Engine שממילא פופולרים.
בתוצאות כל אחד יכול לצפות, וניתן למיין אותן לפי ז'אנר או מדינה. הקלקה על שם אמן או שיר מובילה לדף המידע שלו ב-Google Music. (תודה לנורית)

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

the Google search tip is cooooooool :)

אנונימי אמר/ה...

תודה על הטיפ של חיפוש המוזיקה בגוגל. יש דרך להוסיף לנוסחא הזו גם שם של שיר?

קסטה אמר/ה...

בעיקרון אפשר. רושמים במקום שם הלהקה את שם השיר. אבל אם רוצים תוצאות מדויקות יותר, כדאי גם וגם (בנפרד, ולא לשכוח מרכאות אם שם השיר או הלהקה הם יותר ממילה אחת)

אנונימי אמר/ה...

תודה :) מאוד יעיל!

candy אמר/ה...

אחלה אחלה טיפ.
שימושי:)

אנונימי אמר/ה...

הטיפ הכי טוב לשמיעת מוסיקה. לא יאומן כמה ואריאציות אפשר לעשות בו. אפשר לשים שם מלחין נגיד Bach ומקבלים גם את מוצרט, שופן, מבצעים שונים, עיבודי ג'ז ומה לא. אפשר באמת לכתוב עבודת מחקר על השורה המופלאה הזו. תודה תודה.

אנונימי אמר/ה...

המון המון המון תודה על שורת החיפוש הזאת. כמה פשוט - ככה יעיל. שימו לב שאם מחליפים את המילה "אמפי3" במלים כמו אמפג" או "אבי" אז אפשר למצוא ככה גם קליפים להורדה. אפשר למעשה לחפש ככה כל סוג של קובץ. קבצי טקסט עם ספרים שלמים, סרטוני פלאש ומה לא.
עכשיו צריך לעשות איזה אתר שיהיה מוקדש לאנשים שמפרסמים לינקים למה שהם מצאו..."

הוספת תגובה