דפים

יום שישי, מאי 18, 2007

וידאו ברשת - תוכן על מוזיקה

כל מי שמדווח על חדשות מוסיקה כתב בשבועות האחרונים על שירות הוידיאו החדש של last.fm שיעלה בימים הקרובים. החברה תפעיל את עיקרון פרופיל ההמלצות שפיתחה גם על קליפים מועדפים, ובשונה מיוטיוב האיכות תהיה יותר טובה והקליפים יועלו ברישיון.
בשלב ראשון החומרים יהיו של חברות אינדי וכרגע last.fm קוראת בעיקר לאומנים ולייבלים עצמאים לשלוח קליפים כדרך לקדם את עצמם.

בהקשר של וידאו לצרכי שיווק עצמי נזכרתי ב"טריילרים" שמפיק בנימין אסתרליס (המוכר גם כמוסיקאי מורפלקסיס). האחרון שבהם הוא קליפ פרומושיין לכבוד האלבום החדש של דויד פרץ, ולפני חודשיים יצר קליפ לקידום הלייבל hiss שבבעלותו. אני מציינת את זה כי נעים להיווכח כמה חכם ופשוט יכול להיות שיווק שכזה. אסתרליס משקיע המון בקליפים, אך בסך הכל לא מדובר באפקטים מיוחדים בהשקעה כספית גדולה. יש הומור ויש קצת גימיק, ועדיין יש תוכן ומסר שמועברים היטב למאזין/צופה. קליפים קצרים שעולים תוך דקות לרשת ועושים שירות טוב לכל הצדדים, לדעתי זו שיטה שכדאי לאמץ.

ועוד משהו:
בעקבות הסיקור ב-YNET (גיא חג'ג) של Soft Focus - תכנית שיחות אחד-על-אחד עם מוזיקאים אלטרנטיביים המופקת ומשודרת בלעדית ברשת, אני רוצה להזכיר פה עם שלושה סימני קריאה את ערוץ סרטי התעודה של גוגל, שיש בו אוצרות מעניינים בתחום המוסיקה.
איך מחפשים? נכנסים ב-google video ישירות לז'אנר הדוקומנטרי ומוסיפים מילות חיפוש: שם אמן/להקה, שם של ז'אנר וכו'. תמצאו סרטי ביוגרפיה של מוסיקאים, ראיונות, סרטי תעודה בני חצי שעה ומעלה ואפילו סדרות (שימו לב שאלה מורכבים מכמה חלקים).
החיסרון - לפעמים האיכות לא משהו, בעיקר בסרטים נדירים. דוגמאות לסרטים שצפיתי לאחרונה (כמו יוטיוב, תיאורי הסרטים מופיעים משמאל):
1991-The Year Punk Broke
They Sold Their Souls For Rock N' Roll

0 תגובות:

הוספת תגובה