דפים

יום רביעי, מאי 16, 2007

פרויקט אופנה: The Sound of Clothes

לפני שבועיים כתבה דנה פאר על iWear – אביזר "פלא" חדש המאפשר להצמיד בחוזקה את האייפוד לכל פריט לבוש שרוצים, ונזכרתי בפרויקט מיוחד שרציתי לספר עליו.
כידוע לא חסרים גאדג'טים המשלבים מוסיקה ולבוש, ולמעשה ההתפתחות שלהם מקבילה למחשוב הלביש בכלל (wearable computing).
אבל אני רוצה לעשות הבחנה בין נגנים לבישיםממשקפי שמש ועד נעליים, לבין בגדים מנגנים.
כך למשל, לפני כמה חודשים דובר רבות על חולצת-גיטרה שפיתח ד"ר Helmer לחברת CSIRO - אתם עושים תנועות של נגינה בידיים והחולצה מנגנת בהתאם... (הנה וידאו). דוגמא נוספת: מאמר מ-2001 בניו-יורק טיימס מספר על מדען יפני המפתח בגדים שיאפשרו ליצור מוסיקה תוך כדי עיסוק בפעילויות אחרות ולשתף אותה עם אחרים דרך רשת אלחוטית. לא משנה אם המוצרים הפכו מסחריים, הפואנטה היא שכבר הרבה שנים מדענים עסוקים בנושא, משום מה.

פרויקט The Sound of Clothes מגיע ממקום אחר – מעולם האופנה. הפרויקט מורכב מסדרת ניסויים שחוקרים את הצלילים הקיימים או המופקים מפרטי לבוש, והתוצאות בעלות איכויות אודיו-ויזואליות מרהיבות:

1. Synaesthesia – צלם הפופ Nick Knight צילם בגד שעיצב Nicolas Ghesquiere. האמן הדיגיטלי Nick Ryan לקח את הצילומים והבגד המקורי ותרגם את החוויה האסתטית לצלילים. אל תפספסו את הראיון איתו (וידאו) ואת המצגת האינטראקטיבית (shockwave) שאיתה אתם מוזמנים להתהפנט. יש גם גלריית תמונות של הבגדים וטקסטים שמספרים על המחשבה מאחורי ההפקה.

הצבעים על התמונה הם הצלילים

2. Anechoic – ביוני 2006 נערכה הקלטה חיה באולפן מעבדה מיוחד, של הסאונד הכי מדויק הנשמע מבגדי מעצבי ידועים (Prada, Christian Dior...), או יותר נכון, מהחומרים מהם עשויים הבגדים: ניילון, עור, קטיפה, מתכות, משי, נוצות ועוד. הצלילים מועצמים וחדים בצורה יוצאת דופן. כל הניסוי תועד ב-11 קליפים (לחכות בסבלנות להורדה). בנוסף, יש גם לכם אפשרות ל"נגן" על החומרים באמצעות הדמיה אינטראקטיבית.

3. Blow, Clap, Talk & Hum – הפעם תורם של ה-accessories להישמע...חגורות, נעליים, תיקים ותכשיטים יהפכו למעין כלי נגינה ויצייתו לנשיפות, לנקישות ולקולות שלכם (צריך מיקרופון)

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

פני ,

מרתק !

ותודה !

הוספת תגובה